CONTROVERSIEEL THEMA VOOR HAAGSE COMMUNICATIE DAG 2012

 

Making money. Dat is het thema voor de Haagse Communicatie Dag, op donderdag 12 april in Het Magazijn aan het Esperantoplein. Een thema dat vrienden en vijanden heeft. Nu al discussie oproept. Dit plus een spreker als Jan Driessen (directeur Communicatie AEGON) en de diverse powersessies onder leiding van onder anderen Rob Oudkerk beloven flink wat verbaal vuurwerk.

 

‘Het thema voor dit jaar is bewust prikkelend gekozen’, zegt Jeroen Cieremans, voorzitter van de Haagse Communicatie Kring (HCK). De HCK is één van de drijvende krachten achter deze dag. Jeroen Cieremans: ‘In deze tijden is geld verdienen lastiger. Soms bijna verdacht. Kijk naar de banken-discussie. En toch, er moet brood op de plank komen. Dat doe je niet door je te focussen op geld verdienen, zoals het thema suggereert. Het begint met waarde leveren. Kwaliteit bieden. Daarin net wat creatiever zijn dan een ander. Anders denken, hoe dat moet of kan, daar gaat de Haagse Communicatie Dag 2012 over.’

 

Powerspeech en powersessies

Keynotespeaker is Jan Driessen, directeur Communicatie AEGON. Hij stelt dat reclamebureaus en adverteerders een totaal andere relatie met elkaar krijgen. Bureaus moeten ‘om’ willen ze overlevingskansen hebben. Vervolgens kunnen de bezoekers deelnemen aan powersessies op basis van vier thema’s (Making money by Managing the crowd, Making money by Change, Making money by New Markets, Making Money by Joined Forces).

De sessies worden geleid door specialisten als Bob Postma (de man achter ‘Maak de Smaak’ van Lays), Joop Veen (directeur communicatie bij het Ministerie van Defensie), Haagse Hogeschool-lector Rob Oudkerk en Michael Willems (media & communicatie manager Pepsico). Op www.hcd2012.nl is het laatste nieuws en een inschrijfbutton te vinden.

 

De Haagse Communicatie Dag is een initiatief van Haagse Communicatie Kring en Grafisch Platform Den Haag in samenwerking met Gemeente Den Haag en Hogeschool INHolland.